Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Zespół Szkolno - Przedszkolny w Podborzu

Podborze 101, 39-308 Wadowice Górne

Przejdź do treści

Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno - Przedszkolny w Podborzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zsppodborze.naszbip.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Oślizło — mejlowo sp_podborze@op.pl lub telefonicznie 14 6819457.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna Siedziba Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Podborzu mieści się w jednym budynku: Podborze 101, 39-308 Wadowice Górne. Dostępność wejścia do budynku Podborze 101 i przechodzenia przez obszary kontroli. Wchodzenie i wychodzenie do budynku odbywa się trzema wejściami: jedno od frontu budynku i dwa od strony boisk szkolnych. Jedno z wejść od strony boisk jest dostosowane do potrzeb osób z trudnościami w poruszaniu się. Znajduje się przed nim podjazd umożliwiający samodzielne podjechanie do budynku na wózku inwalidzkim lub wprowadzenie wózka dziecięcego. Wejścia do szkoły – główne, jak i boczne są dostępne w godzinach pracy szkoły, tj. od 6.00 do 16.00.

Dostępność korytarzy i schodów

Parter budynku umożliwia poruszanie się osobom niepełnosprawnym i mającym problemy z poruszaniem się. Budynek jest piętrowy (brak podjazdu, windy), gabinet dyrektora znajdują się na parterze.

Dostępność toalet

W budynku szkoły brak toalety dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Przed budynkiem i na terenie szkolnym szkoły znajdują się parking bez oznaczeń dla osób niepełnosprawnych. Parking na terenie szkolny jest przeznaczony dla pracowników Zespołu

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Na terenie Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Podborzu obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt. Osoby korzystające z pomocy psów asystujących mają prawo wstępu wraz ze swoim towarzyszem.

Informacja o sposobie komunikacji

W Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Podborzu nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Dyrektor ZS-P w Podborzu informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, nie mogą korzystać z usług pozwalających na komunikowanie się. Kontakt z ZS -P w Podborzu możliwy jest w szczególności poprzez:

1. telefon dzwoniąc na numer 14 6819457,

2. korzystanie z poczty elektronicznej - e-mail: sp_podborze@op.pl,

3. korespondencję pisemną na adres: Zespół Szkolno-Przedszkolny Podborze 101, 39-308 Wadowice Górne

Nie zapewniamy możliwości komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego. Kontakt z osobami wymagającymi tłumacza, jeżeli byłby konieczny odbywa się za pomocą informacji przekazywanych pisemnie – kartki i długopis dostępne są na terenie szkoły. Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność cyfrowa Zespół Szkolno - Przedszkolny w Podborzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony BIP oraz profilu na portalu Facebook Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Opublikowane treści w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości:

1. opublikowane materiały multimedialne takie jak zdjęcia czy pliki audio nie posiadają dodatkowych opisów,

2. opublikowane dokumenty w postaci plików PDF zawierających zeskanowaną treść dokumentów nie umożliwiają przeszukiwania treści dokumentu,

3. artykuły zamieszczone w formie wstawionego zdjęcia w treści dokumentu nie są przeszukiwalne,

4. strona internetowa nie jest zgodna z standardami 2.1 na poziomie A/AA.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 14 6819457 lub pisząc na adres sp_podborze@op.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskichna www.rpo.gov.pl/content/jak-zglosic-sie-do-rzecznika-praw-obywatelskich.

Informacje

Liczba wyświetleń: 12
Utworzono dnia: 31.10.2025

Historia publikacji

  • 07.11.2025 11:31, Wojciech Muszyński
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 31.10.2025 19:03, Wojciech Muszyński
    Dodanie strony: Deklaracja dostępności